Logá automobiliek

A B C D F H J K L M N O P R S Š T V

alfaromeo_logo

Alfa Romeo – Alfa znamená Anonima Lombardo Fabbrica Aubomobili, teda Lombardská automobilová továreň, akciová spoločnosť. Druhú časť názvu pridal inžinier Nicola Romeo, ktorý značku prevzal v roku 1918 a pozdvihol ju k veľkej sláve. Alfa Romeo má logo zložené z dvoch erbov. Vľavo (z heraldického pohľadu vpravo pretože strany sa určujú podľa nositeľa štítu – erbu)je znak Milána, napravo rodový erb Viscontiovcov. V roku 1925 pribudla obruba z vavrínu ako upozornenie na to, že značka ako prvá z talianskych výrobcov získala titul majstra sveta.
najbližší predajca >>

aston_martin_logo

Aston Martin – Aston Martin vznikol z automobilovej továrne Lionela Martina. To je pôvod jednej časti názvu. Druhá je upomienkou na úspech zakladateľa firmy v roku 1913. Vtedy v posádke s akýmsi začínajúcim spevákom zvíťazil v závode do vrchu Aston – Clinton.
najbližší predajca >>

audi_logo

Audi – Keď August Horch založil svoju druhú spoločnosť, nemohol kvôli súdnemu rozhodnutiu v jej názve použiť svoje meno. Náhodou ale zistil, že preklad jeho priezviska do latiny znamená audi, teda počúvaj. Takže slovo použil. Spojené kruhy sa objavili v roku 1932, keď sa do firmy Auto Union zlúčili automobilky Audi, Wanderer, DKW a Horch.
najbližší predajca >>

bentley_logo

Bentley – Logo Bentley nesie na krídlach iniciálu zakladateľa značky. Prvýkrát sa znak objavil v roku 1921 na prvom športovom štvorválci Waltera Owena Bentleya.
najbližší predajca >>

bmw_logo

BMW – Logo BMW (Bayerischen Motoren Werke) znázorňuje točiace sa listy vrtule na pozadí neba, pretože firma predtým vyrábala letecké motory. Menej známy názor je ten, že znak vznikol z erbu Bavorska, kde je šikmá šachovnica strieborných a modrých polí. Prvýkrát sa emblém objavil v roku 1917. V rokoch 1920 až 1922 malo logo vlnitý lem a zlaté medzikruhy a písmo.
najbližší predajca >>

crysler_logo

Chrysler – Chrysler sa v histórií svojho znaku vrátil de facto na začiatok datovaný rokom 1924. Prvé vozy Waltera Chryslera niesli zlatú „pečať kvality“ s bleskami označujúcimi rýchlosť. V roku 1967 sa všetko zmenilo na päťcípu hviezdu symbolizujúcu spojenie firiem Chrysler, Jeep, Plymouth, Dodge a Eagle. V roku 1998 sa vrátilo mierne upravené staré logo kvôli spojeniu s Daimler – Benzom a taktiež preto, že značky Plymouth a Eagle sa už ako označenie vozov nepoužívajú.
najbližší predajca >>

citroen_logo

Citroen – o Citroene sa často hovorí ako o automobilke „s dvojitým šípom v znaku.“ To je však chyba, logo tohto producenta (zakladateľ André Citroen) tvorí šípové ozubení, ktoré automobilka vo svojich výrobkoch používala ako jedna z prvých. Prevod takýmito kolesami vynikala predovšetkým tichým behom.
najbližší predajca >>

daewoo_logo

Daewoo – Daewoo znamená v korejštine vesmír. „Vodotrysk“ v logu má symbolizovať je ho nekonečnosť a večnosť. Poprvykrát sa znak objavil v roku 1974.
najbližší predajca >>

daihatsu_logo

Daihatsu – Písmeno D v znaku jednej z najstarších japonských automobiliek má evokovať dynamiku, ale trojuholníkovým tvarom taktiež trojkolky, ktoré firma Daihatsu vo svojich počiatkoch vyrábala. Automobilka produkuje od roku 1958 v japonskom meste Osaka.
najbližší predajca >>

ferrari_logo

Ferrari – Symbol Ferrari vytvorila Paolina Baraccaová podľa domáceho znamenia Enza Ferrariho. Žltá farba patrí mestu Modena, ktoré je od Maranella, sídla firmy, iba kúsok.
najbližší predajca >>

fiat_logo

Fiat – Fiat je skratka slovného spojenia Fabbrica Italiana Automobili Torino. Najprv odpadli čiarky medzi písmenami, potom vavrínový veniec okolo nich. Ten sa však vrátil v roku 1999.
najbližší predajca >>

ford_logo

Ford – Grafológovia, pozor! V logu storočného Fordu môžete vidieť rukopis samotného zakladateľa detroitské automobilky Henryho Forda. Rukopis, ale nie podpis. Z nej je totiž len začiatočné F, zvyšok je prevzatý z charakteristického rukopisu bežného textu. Po prvýkrát sa modrý ovál objavil na modeli A. Jeho tvorcom bol inžinier firmy Childe Harold Wills.
najbližší predajca >>

honda_logo

Honda – Masívne H znamená Soičira Hondu, zakladateľa rovnomennej japonskej automobilky. Prvýkrát sa objavilo v roku 1963 na modeli T 360. Od roku 1996 sú autá určené pre Európu vybavované o niečo väčším „ Háčkom„ ako ich japonskí súrodenci.
najbližší predajca >>

hyundai_logo

Hyundai – Čung Džu Jung nazval svoju firmu, ktorú založil v juhokórejskom Soulu v roku 1947, Hyundai. To znamená pokrok. Skoro sa objavil emblém s nakloneným H, ovál okolo neho a podklad prišli až neskôr.
najbližší predajca >>

jaguar_logo

Jaguár –Hlava jaguára sa objavila na kapote modelu XJS po druhej svetovej vojne, keď meno firmy, z ktorej jaguár vznikol, Swallow Sidecar, postupne zaniklo. Emblém nemá väzbu s nijakou osobou, či miestom, mal proste len symbolizovať, že voz má vlastnosti jaguára, či vlastne šeliem vôbec. Agentúra, ktorá bola najatá, aby vytvorila názov automobilky a logo, navrhovala rôzne iné zvieratá, ale riaditeľovi Williamsovi Lyonsovi sa páčil len vzácny jaguár.
najbližší predajca >>

kia_logo

Kia – Kia znamená v kórejskom jazyku rozvoj východu. Čul Ho Kim, zakladateľ značky, názov po prvýkrát použil v roku 1952. Podklad v podobe oválu má znázorňovať zemeguľu.
najbližší predajca >>

lada_logo


Lada – Lada je ruské meno. Firma AvtoVAZ postavila v rokoch 1966 až 1972 s veľkou pomocou Fiatu svoju najväčšiu továreň v Togliatti na rieke Volge približne 1000 km južne od Moskvy. A stará volžská plachetnica sa tak dostala do logá firmy. Toto plavidlo sa dosť podobalo vikingským lodiam, ktoré kedysi prenikali na ruské územie.
najbližší predajca >>

lamborghini_logo

Lamborghini – Lamborghini má vo svojom znaku býka, pretože Ferrucio Lamborghini, zakladateľ bolonskej firmy, sa v tomto znamení narodil. Pretože automobilka vznikla v roku 1963 de facto ako výsledok sporu Lamborghiniho s Enzom Ferrarim, má sa určitá podobnosť s logom značky z Maranella brať ako zámerná.
najbližší predajca >>

lancia_logo

Lancia – Vincenzo Lancia bol testovacím vodičom u automobilky Fiat, v roku 1906 založil vlastnú firmu. Znak navrhnutý jeho priateľom Biscarettim znázorňuje vlajku položenú na volante.
najbližší predajca >>

lotus_logo

Lotus – Colin Chapman vraj svoju ženu nazýval lotosový kvet. Odtiaľ pochádza názov jeho automobilky Lotus. Monogram nad menom patrí tiež jemu – Anthonymu Colinovi Bruci Chapmanovi.
najbližší predajca >>

maserati_logo


Maserati – Maserati sa pýši Neptúnovým trojzubcom, čo je starý erb mesta Boloňa. Logo vytvoril Mario Maserati, predobrazom mu bola výzdoba Neptúnovho námestia. Znak automobilky, ktorá vznikla v roku 1926 ako Officine Alfieri Maserati vydržal, i keď sa v roku 1940 presťahovala do Modeny.
najbližší predajca >>

mazda_logo

Mazda – Relatívne mladé logo Mazdy vytvoril Ray Jousimarou. Môžeme v ňom nájsť ako štylizované písmeno M, tak V ako znamenie víťazstva. Stred znaku ale taktiež môže evokovať letiaceho vtáka ako symbol slobody a nedosiahnuteľnosti. Názov automobilky vznikol skrátením mien Džudžira Macudy, zakladateľa firmy, a Ahury Masdaha, boha svetla a ohňa.
najbližší predajca >>

mercedes_logo

Mercedes Benz – Trojcípa hviezda Mercedes – Benzu je vlastne znakom koncernu Daimler – Benz (od roku 1926).Daimler dodal hviezdu, ktorej hroty znamenajú tri oblasti, kde sa musia presadiť motory – zem, voda a vzduch. Kruh, ktorý cípy okružuje, bol predtým vavrínový a pochádza z Benzovej továrne. Mercedes bolo meno dcéry Emília Jellineka, predajcu značky v Rakúsko – Uhorsku.
najbližší predajca >>

mg_logo


MG – Tvar logá MG vraj vznikol podľa jedálneho stola, ktorý si objednal jeho šéf Cecil Kimber. Iné zdroje uvádzajú, že taký pôdorys mala väznica v Abingdone, kde firma Morris Garages postavila svoj prvý voz. Oktagon niesol na kapote prvý veľkosériový voz Morris, ktorý firma prestavila v marci 1923.
najbližší predajca >>

mini_logo

Mini – Pri svojej premiére prišli vozy Mini s dvoma znakmi – Morris Mini Minor niesol logo Morrisu, Austin Seven mal logo Austinu. Keď sa potom výroba oddelila, vznikol nový znak s „nomen omen.“ Otec miliónov vyrobených mini, sir Alexander Issigonis, zomrel v októbri 1988. Vozy vyvíjal od roku 1959.
najbližší predajca >>

mitsubishi_logo

Mitsubishi – Mitsu znamená v preklade z japonštiny tri, bishi znamená diamanty, ale drahé kamene logo znázorňovať nemusí. Ďalší výklad hovorí, že ide o listy lodného šrobu. Mitsubishi totiž za začiatku svojej histórie ešte pod menom Cukumo Šokai podnikala v oblasti výroby lodí. Tri vrcholy ale tiež znamenali tri uholné kamene firemní filozofie – priateľskosť, zodpovednosť a poctivosť.
najbližší predajca >>

morgan_logo

Morgan – Emblém Morganu nesie na krídlach anjela koleso s menom svojho zakladateľa. H.S.F. Morgan (priatelia mu naozaj hovorili HSF – teda „ejčesef“)vyrábal vo Worcestershiru na začiatku iba trojkolky a až od roku 1939 prešiel na autá.
najbližší predajca >>

nissan_logo

Nissan – Nissan vznikol z mena firmy Nihom Sangyo, ktorá v roku 1933 kúpila koncern Jidoša-Seizo. Tak sa zrodil Nissan. Kruh neznamená ako u väčšiny iných firiem svet či zemeguľu, ale japonské vychádzajúce slnko.
najbližší predajca >>

opel_logo

Opel – Ani Oplov kruh taktiež neznamená všetko, čo nás obklopuje, ale proste ide o začiatočné písmeno zakladateľovho mena (Adam Opel). Blesk v podobe, ako ho poznáme dnes, sa v znaku objavil až v roku 1963, predtým kruhom prelietavala napríklad vzducholoď Zeppelin ako znak pokroku.
najbližší predajca >>

peugeot_logo


Peugeot – V roku 1850 poverili bratia Peugeotovci kovotepca Justína Blazera, aby pre nich vytvoril obchodnú značku. Umelec predložil ako návrh leva, ktorého si Emile Peugeot nechal patentovať v roku 1858. Historky, že lev bol vytvorený podľa pieskovcovej sochy vo Vogézach, ktorá bola vytvorená ako symbol odvahy obrancov belfortskej citadely pri francúzsko-pruskej vojne v roku 1870, niesu pravdivé. Neskoršie úpravy podoby šelmy boli tiež inšpirované erbom kraje Franche-Comté.
najbližší predajca >>

porsche_logo

Porsche – Porsche, to je Stuttgart-Zuffenhausen. Tu sa usadil Ferdinand Porsche so svojou inžinierskou kanceláriou. Základom loga je teda erb Wurttemberska. Skákajúci kôň na srdečnom štítku tak patrí samotnému mestu. Loga sa používa od roku 1953.
najbližší predajca >>

renault_logo

Renault – Logo Renaultu čerpá zo značky, ktorú vytvoril sám zakladateľ automobilky Louis Renault (1877 – 1944).
najbližší predajca >>

rover_logo

Rover – Rover je anglicky tulák. A Vikingovia sa predsa skôr túlali po moriach veľmi neohrozene, nie? Tak prečo tieto dva fenomény nespojiť. Tak uvažovali v roku 1929 zakladatelia anglickej automobilky.
najbližší predajca >>

rols_royce_logo

Rolls-Royce – Názov firmy Rolls-Royce vznikol spojením dvoch priezvísk. Frederick Henry Royce bol puntičkársky závodník a Charles Rolls priemyselník, ktorý v roku 1905 vložil počiatočný kapitál do ich spoločného podniku.
najbližší predajca >>

saab_logo

Saab – hlava gryfa v znaku Saabu znamená silu a neohrozenosť. Ide o starý symbol mesta Skane v južnom Švédsku z roku 1660, kde má spoločnosť svoje korene. Samotný názov je skratka slovného spojenia Svenska Aeroplan Aktie Bolaget. Firma, známa prv aj výrobou lietadiel, začala s produkciou automobilov v  roku 1946.
najbližší predajca >>

seat_logo

Seat – Seat (Sociedad Espaňola de Automoviles de Turismo) dostal nové logo nedávno. Od starého sa príliš nelíši, ale americkí tvorcovia dali písmenu S poriadnu dávku dynamiky, aj keď do jeho stredu umiestnili len dva rýchle pruhy. Dominuje strieborná farba.
najbližší predajca >>

subaru_logo


Subaru – má v znaku celé súhvezdie – Plejády. Počas vojny materský koncern vyrábal motory pre stíhačky a po kapitulácii ju víťazní spojenci rozbili na dvanásť častí. Šesť z nich (ako hviezd v znaku) sa v roku 1953 spojilo a vznikla firma Subaru, čo v japonštine znamená spoločne.
najbližší predajca >>

suzuki_logo

Suzuki – mužom menom Suzuki je v  Japonsku skutočne ako nasiate. Len jeden sa však môže pýšiť, že založil automobilku – Mičio Suzuki. História firmy začína v roku 1909, prvý motocykel vznikol v roku 1952, o tri roky neskôr vzniklo prvé auto. V 50. rokoch vznikla z návrhov 300 študentov umeleckých odborov podoba dnešného loga.
najbližší predajca >>

skoda_logo

Škoda – okrídlený šíp Škody poznáme asi všetci, ale čo presne znamená? Šíp je symbolom rýchlosti a cieľovej aktivity. Krídla pokroku, voľnosti, širokej ponuky atď. Otvor v krídle značí štylizované oko, čo má ukazovať na presnosť výroby a vnímavosť k okoliu. Kruh samozrejme znamená jednotu, svet, harmóniu. Základ loga vznikol na začiatku 20.rokov v dvoch podobajúcich sa verziách.
najbližší predajca >>

toyota_logo

Toyota – sa pýši novým logom relatívne krátku dobu. Tri elipsy sú vlastne tri množiny. Dve malé – srdce zákazníka a srdce auta – tvorí jednu veľkú a zároveň štylizované písmeno T.
najbližší predajca >>

tvr_logo

TVR – je tiež skratka. Ale zvláštna, znamená totiž Trevor, čo je krstné meno zakladateľa britskej automobilky Wilkinsona.
najbližší predajca >>

volvo_logo


Volvo – Názov Volvo má svoje korene v latinčine – znamená v tomto jazyku valím sa. Kruh so šípkou pochádza z mytológie – ide o symbol boha vojny Marsa. Firmu založili páni Gabrielsson a Larson.
najbližší predajca >>

vw_logo

Volkswagen – je v preklade ľudový voz a začiatočné písmená dvoch spojených slov nájdeme v jednoduchom logu výrobcu z Wolfsburgu. Vtipné spojenie V a W načrtol Franz Xaver Reimspiess v roku 1937. Na autách sa emblém prvýkrát objavil v októbri 1948. Najstaršie logo má v ozubenom kruhu písmená Kdf ako skratku sloganu Kraft durch Freude (sila priateľstva).
najbližší predajca >>